نکات استفاده از لایت کیور

نکات استفاده از لایت کیور |

همان طور که می دانید هندپیس های لایت کیور به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

1-لایت کیور با لامپ هالوژن:
این نوع از لایت کیور ها مصرف برق بیشتر، اصطحلاک بالا تر، گرمای تولید شده بیشتری نسبت به نوع ال ای دی دارند.
استفاده به تنهایی از لامپ هالوژن طول موج مورد نظر را تولید نمی کند بنابراین شرکت های سازنده این نوع از هندپیس ها از طلق رنگی (آبی) به منظور تولید طول موج نور مورد نظر استفاده می کنند. اما در نوع LED لامپ به صورت خود رنگ است که این مزیت مثبتی نسبت به نوع هالوژنی دارد.

2-لایت کیور با لامپ ال ای دی:
استفاده از LED در این نوع از لایت کیور ها باعث شده تا اصطحلاک کم تر، مصرف برق کم تر، وزن سبک تر و طول عمر مفید بیشتری را داشته باشیم.
لامپ LED این نوع از لایت کیور ها به صورت خودرنگ طول موج مورد نظر را تولید کرده و نیازی به استفاده از طلق رنگی در برابر پرتو های نور را ندارد.

سه حالت استفاده از لایت کیور:

 

FAST: در این حالت لامپ با حداکثر توان روشن شده و به صورت یکنواخت روشن می ماند تا کامپوزیت سریع سفت و محکم شود.

 

RAMP: در این حالت نور لایت کیور به صورت کم به زیاد شدت یافته تا کامپوزیت مورد نظر آرام آرام سفت شود. کامپوزیت در هنگام سفت شدن مقداری گرما تولید می کند، این گرما ممکن است به دندان های حساس آسیب بزند به همین دلیل از حالت رمپ برای کیورینگ استفاده می شود.

 

PULSE: در این حالت نور به صورت مکرر و منظم قطع و وصل می شود. کاربرد این حالت زمانیست که مقدار کامپوزیت ما بیش از حد معمول است، بنابراین کامپوزیت باید به صورت لایه لایه سفت شود.

 

عینک لایت کیور:
استفاده از لایت کیور بدون پوشش محافظ در دراز مدت به چشم ها آسیب می زند. طلق های نصب شده در هندپیس لایت کیور پوشش مناسبی است اما کافی نیست چرا که اشعه UV از اطراف این طلق نیز به چشم ما نفوذ می کند.
عینک لایت کیور گزینه ی خوبی برای محافظت از چشم ها در برابر اشعه UV می باشد. البته باید توجه داشت که عدسی به کاربرده شده، کتینگ (لایه ی) UV400 را داشته باشد در غیر این صورت فیلتری در برابر اشعه نیست.