بهشت دندانپزشکان کجاست؟

بهشت دندانپزشکان کجاست |

مهم ترین سوالاتی که برای دندانپزشکان جهت مهاجرت مطرح می شود:

 

بهترین کشور برای تحصیلات دندانپزشکی کجاست؟

دندانپزشکان از کدام کشور ها می توانند اقامت دائمی بگیرند؟

مدارک پزشکی ایران در کدام کشور ها قابل قبول است؟

 

پزشکان و دندانپزشکان

دندانپزشکانی که قصد مهاجرت به کشور های دیگر یا تمایل به تحصیل رایگان در خارج از کشور را دارند باید آگاهی خود را از این موضوعات تکمیل نمایند تا توانایی انتخاب گزینه های مناسب برای مهاجرت را داشته باشند.

عاج طب کالا در این مقاله قصد دارد اطلاعات پایه ای و مختصری را خدمت دندانپزشکان عزیز ارائه دهد، تا دانسته های پایه ای را در مورد این موضوع کسب کرده  و توانایی تحلیل مسائل مربوط به مهاجرت را داشته باشند.

شش کشور که ویزای راحت تری نسبت به کشور های دیگر صادر می کنند عبارتند از: (البته باید توجه داشت این ویزا مخصوص افرادی است که دارای مدرک دکتری حرفه ای هستند مانند: پزشکان، دندانپزشکان و ….)

1- آلمان

2- اتریش

3- دانمارک (جدید ترین کشوری که برای دکتری حرفه ای ویزا صادر می کند.)

4- سوئد

5- کانادا

6- آمریکا

ویزای XG1

افرادی که دارای مدرک دکتری حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی و …) می باشند که در کشوری غیر از دانمارک تحصیل کرده باشند می توانند زمانی که برای اخذ ویزای دانمارک اقدام می کنند، زبان دانمارکی و آزمون های حرفه ای و غیره را  پشت سر گذاشته تا مجوز اقامتی در این کشور را دریافت کنند. البته این مجوز به منظور اجازه کار پزشکی در این کشور نمی باشد، بنابراین بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله باید برای مجوز کار در ارتباط با اهداف تطبیقی و آموزشی اقدام کرد.

سپس با اخذ این جواز می توانید وارد مرحله ی بعدی شده و برای تکمیل فرآیند کسب مهارت در حوزه ی پزشکی، امنیت و سلامت بیمار در کشور دانمارک اقدام نمایید.

بعد از گرفتن تاییدیه فرآیند کسب مهارت می توانید به عنوان یک پزشک و یا دندانپزشک در این کشور فعالیت داشته باشید.

ویزای کار در سال 2019

ارزشمند ترین کشور هایی که به اصطلاح ویزای اسکیل ورکر ( (skill workerصادر می کنند عبارتند از:

کانادا، استرالیا و نیوزلند می باشند. این کشور ها جزء کشور هایی هستند که به افراد تحصیل کرده در حوزه سلامت مخصوصا پزشکان و دندانپزشکان نیاز دارند. البته باید توجه داشت که این ویزا ها نیازمند مدرک زبان آیلتس هفت می باشند به همین دلیل روند پیش روی برای مهاجرت به این کشور ها کمی سخت می شود.

12345

ویزای کاری در بیشتر کشور ها دارای امتیاز بندی می باشد بنابراین برخی از ویژگی ها مانند سابقه کاری مدرک تحصیلی و … از اهمیت بالای برخوردار است، اما باید توجه داشت که مدرک دکتری ایران برای برخی از کشور های اروپا و آمریکایی فاقد اعتبار می باشد بنابراین افرادی که دارای دکتری حرفه ای هستند در این امتیاز بندی به صورت کارشناسی ارشد ارزیابی می شوند.

نکته ویژه برای کار و یا تحصیل پزشکان و دندانپزشکان در آمریکا

پزشکان و دندانپزشکان برای اخذ ویزای آمریکا به منظور تحصیل و یا کار می بایست آزمون ویژه ای به نام امتحان USMLE  را پشت سر گذاشته تا توانایی کار در آمریکا را داشته باشد.

این دوره تحصیلی از ملزومات تاییدیه طبابت  پزشکان و دندانپزشکان در آمریکا می باشد.

 

 

تحصیل در آلمان

این نوید را می توان به پزشکان و دندانپزشکان ایرانی داد که به منظور وجود رشته های پزشکی و دندانپزشکی در پازیتیو لیست کشور آلمان، دیگر نیازی به داشتن پیشنهاد کاری نیست بنابراین می توانند این ویزا را بدون شرط ذکر شده اخذ نمایند .

آلمان جزء کشور هایی است که مدرک پزشکی ایران در آنجا از اعتبار بالایی برخوردار است، که پزشکان می توانند با گذراندن دوره های کوتاه مدت آموزشی در کشور آلمان طبابت کنند. البته باید توجه داشت که داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح C1  از ضروریات مهاجرت به این کشور می باشد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل به موسسه های مهاجرتی معتبر مراجعه فرمایید.

 

کلام آخر:

این چه حرفی است که در عالم بالاست بهشت                                  هر کجا وقت خوش افتاد، همانجاست بهشت

از درون سیه توست جهان چون دوزخدل                                                    اگر تیره نباشد همه دنیاست بهشت

عمر زاهد همه طی شد به تمنای بهشت                                                 او ندانست که در ترک تمناست بهشت
(صائب تبریزی)