دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua

دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua 

حجم مخزن 4 لیتر

استیل زد زنگ (SUS304)

توان خروجی 750 وات

با دِبی خروجی 1 لیتر بر ساعت (توانایی تولید 1 لیتر آب مقطر در 1 ساعت)

دارای بخش فیلترینگ

یک سال گارانتی

ارسال رایگان
ارسال رایگان سفارشات بالای 1.5 میلیون تومان
free-shipping
تماس بگیرید

توضیحات

دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua

 

آب مقطرساز ها یا به لاتین Water Distillers هم چون دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس(reverse osmosis system (RO))، ناخالصی های زیان آور آب را از جمله مواد معدنی هم چون سدیم،سولفات(كبريتات)،نیترات و آرسنیک و برخی آلاینده های بیولوژیکی مانند باکتری ها،ویروس ها و کیسیت ها و ناخالصی های مفیدی از قبیل کلسیوم و منیزیوم را از آب جدا می کند.

 

شاید در نگاه اول آب مقطرساز دستگاهی ضروری نباشد و برای برخی فقط موردی اضافی در لیست بلند بالای هزینه ها باشد. اما چه بسا اگر عمیق تر نگاه کنیم، جایگاه این دستگاه برایمان پر رنگ تر شود.

 

یکی از استفاده های این دستگاه در کلینیک ها و مطب ها پزشکی و دندانپزشکی، آماده سازی آب مورد نیاز به منظور استفاده در دستگاه های اتوکلاو است. برای فهم بهتر اهمیت استفاده از دستگاه های تسویه آب همچون آب مقطرساز، بد نیست نگاهی به چگونگی عمل کرد اتوکلاو ها بیندازیم.

 

 

دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua

دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua

 

 

بی تردید اتوکلاو ها یکی از تجهیزات گران قیمت و مهم در کلینیک ها و مطب ها هستند. این دستگاه ها برای استریل کردن و ضدعفونی کردن تجهیزات پزشکی ،جراحی ، ابزارهای آزمایشگاهی و… در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها استفاده می شوند. این دستگاه ها می توانند ابزارهایی با اشکال و اندازه های مختلف را استریل کنند. اتوکلاوها از نظر اندازه، شکل و عملکرد متفاوت هستند.

یک اتوکلاو بسیار اساسی شبیه به اجاق گاز فشار است. هر دو از قدرت بخار برای از بین بردن باکتری ها ، اسپورها و میکروب های مقاوم در برابر آب جوش و مواد شوینده قدرتمند استفاده می کنند.

 

 

همان گونه که در متن بالا اشاره شد، اتوکلاو ها از بخار برای تمیز و ضد عفونی کردن ابزار و لوازمی که داخل مخزن آن ها می گذاریم استفاده می کنند، و روشن است که دستگاه برای تولید بخار نیاز به آب دارد.گمان می رود که بیش تر افرادی که با این دستگاه ها سروکار دارند از اهمیت نوع آبی که باید در اتوکلاو ها استفاده شود آگاه اند، ولی بازگویی این مهم خالی از لطف نیست.

 

 

دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua

شماتیکی از روش کار اتوکلاو ها

 

 

 

اتوکلاو ها چرخه حساس و پیچیده ای از لوله ها و شیر ها و قطعات و بخش های دیگری هستند که بسیار رسوب پذیر بوده و در مقابل رسوب آسیب پذیرند.

استفاده از آب شیر(Tap water) به مرور زمان به دلیل ناخالصی های زیادی که در آن وجود دارد، باعث ایجاد رسوب و در نتیجه گرفتگی و از کار افتادن و یا کم اثر شدن دستگاه می شود.

 

یکی از قطعات حیاتی و حساس در اتوکلاو ها بخشی به نام مولد بخار یا (Steam generator) است، که بخار مورد نیاز دستگاه توسط این بخش تامین می شود.

رسوب بوجود آمده در سیستم به دلیل استفاده از آب ناخالص باعث ایجاد گرفتگی در این بخش شده و در فرآیند دستگاه اخلال ایجاد می کند.

این امر باعث کاهش عمر دستگاه شده و از از بین بردن مشکلات ایجاد در پی استفاده از آب ناخالص نیز مستلزم صرف زمان و هزینه هنگفتی است.

 

 

 

می توان از دست تمام این مشکلات بزرگ و کوچک فقط با استفاده از آب مقطر در تجهیزاتی که برای کار نیاز به آب دارند،فرار کرد. برای دسترسی به آب مقطر چندین راه وجود دارد که از رایج ترین آن ها می توان به خرید آب مقطر آماده از فروشگاه ها و خرید دستگاه های آب مقطر ساز و تولید آب مقطر توسط خودتان اشاره کرد.

بی شکی همه ما معایب بزرگ روش اول را می دانیم، مثل دردسر جابجا کردن بطری های سنگین 5 لیتری آب مقطر، هزینه های گزاف حمل و نقل و نگرانی همیشه از بابت خالص نبودن و بی کیفیت بودن آب مقطر. در حالی که روش دوم، راه حلی آسان،مطمئن و منطقی برای دست یابی به آب مقطر است.

 

چندین سالی می گذرد از زمانی که Fomos فوموس،برندی آشنا و خوش نام که بیشتر آن را با دستگاه های پک محبوبش هم چون فسیل(foseal) می شناسید، تصمیم گرفت با مدل Aqua وارد رقابت واتر دیستیلر ها شود. آکوا دستگاهی خوش اندازه و با ظاهری خانگی است، که درکنار طراحی ساده و رنگ سفیدش،به راحتی می تواند با چیدمان مطب،کلینیک یا حتی خانه یا دفتر کار شما هماهنگ شود.

 

 

دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua

نمایی نزدیک از شیر تخلیه دستگاه آب مقطرساز Fomos Aqua

 

 

آکوا Aqua قابلیت تولید آب مقطر با دِبی 1 لیتر در ساعت را دارد، که عدد خوب و مناسبی برای دستگاهی در این حجم و ابعاد به شمار می رود. شما می توانید بدون نگرانی در طول روز چندین بار از این دستگاه استفاده کنید بدون آن که دستگاه نیاز به رسیدگی و سرکشی داشته باشد. فقط کافیست مخزن 4 لیتری دستگاه را پر کرده و آن را روشن کنید. آکوا آب را تبخبر کرده و بخار به وجود آمده را به سمت لوله مارپیچ بالای دستگاه هدایت می کند.

 

 

دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua

نمایی نزدیک از لوله مارپیچ و فن آلومینیومی دستگاه آب مقطرساز Fomos Aqua

 

 

در وسط این لوله مارپیچ فن قدرتمندی از جنس آلومینیوم قرار داده شده که دمای بخار را کم کرده و آن را دوباره به آب مایع تبدیل می کند و از طریق شیر مخصوص تخلیه، مایع به دست آمده را درون مخزن 4 لیتری متحرکی که داخل بسته دستگاه قرار دارد انتقال داده و نگه داری می کند.

Aqua در کنار حرارت دادن آب و انجام عمل های تبخیر و میعان، با فیلتر هایی که داخل بسته قرار دارند آن را در مراحلی فیلتر نیز می کند و آبی به خلوص اشک چشم تبدیل کرمی کند.

 

از دیگر قابلیت های Aqua که بیشتر به بحث ایمنی دستگاه برمیگردد، می توان به جلو گیری خودکار دستگاه از داغ شدن بیش از اندازه (Over-temperature safe) اشاره کرد. یعنی دستگاه هیتر ها را در دمای °160 به صورت خودکار از کار می اندازد.

 

 

همان طور که بیشتر اشاره شد، آب مقطساز ها در بین تجهیزات پر اهمیت به شمار می رود و شاید این طور بنظر نرسد، اما باعث جلوگیری از پیدایش اتفاقاتی پیش بینی نشده و ازار دهنده در هنگام کار هم می شوند،که جبران این اتفاقات در بیشتر موارد مستلزم صرف هزینه و زمان گزافی است.

آکوا نیز دستگاهی از برندی معتبر و خوش نام است، که با امکانات و قابلیت هایی که در اختیارتان قرار می دهد ارزش خرید خوبی دارد.

قرار گرفتن همه این موارد در کنار یک سال گارانتی،خدمات پس از فروش و پاسخ گویی مثال زدنی شرکت عاج طب، شرکت توزیع کننده آن،باعث دو چندان شدن ارزش خرید این محصول می شود.

 

 

 

 

دستگاه آب مقطرساز Fomos فوموس مدل آکوا Aqua

موارد درون بسته دستگاه آب مقطرساز Fomos Aqua

 

توضیحات تکمیلی

نام دستگاه

آب مقطرساز
(Water Distillers)

مدل

آکوا Aqua

برند

فوموس Fomos

کشور سازنده

چین

دِبی خروجی

1L/h (توانایی تولید 1 لیتر آب مقطر در 1 ساعت)

حجم مخزن

4 لیتر

جنس مخزن

استیل زد زنگ (SUS304
یا Steel use stainless)

توان خروجی

750W

منبع تغذیه

AC220~110V, 50 / 60Hz

موارد درون بسته دستگاه

تقطیر کننده+بطری آب+درپوش تخلیه+درپش بطری+فیلتر+کابل برق اصلی+کتابچه راهنمای دستور العمل+پودر تمیز کننده محفظه

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

به دلیل نوسانات ارز، لطفا از طریق تماس تلفنی از به روز بودن قیمت محصولات اطمینان حاصل نمایید.

 

“سپاس از شما همراه همیشگی عاج طب کالا”