10 نکته طلایی  ولی بسیار ساده برای جذب و دائمی کردن بیماران جدید (بخش اول)

نکات طلایی برای جذب بیماران جدید |

1- مطب جذاب، جذب بیمار می کند.

نکات طلایی برای جذب بیماران جدید

نکات طلایی برای جذب بیماران جدید

مطب تنها محلی است که شما می توانید بیشترین تاثیر گذاری را روی بیماران خود بگذارید چرا که هر بیمار به طور متوسط، چند دقیقه ای را در مطب شما سپری می کند.

نکات طلایی برای جذب بیماران جدید |

پارامتر های مهم یک مطب جذاب دندانپزشکی:

قالب و ست رنگی در مطب: با توجه به روانشناسی رنگ ها توصیه می شود، رنگی را برای دیزاین مطب خود برگزینید که علاوه بر اینکه حس آرامش و اعتماد را در بیمار بیدار می کند، توانایی کم کردن استرس را نیز داشته باشد. مطب های موفق در جذب بیمار حداکثر از سه قالب رنگی استفاده می کنند. رنگهای آبی، سبز، فیروزه ای، صورتی و اکثر طیف های ترکیب شده از سبز و آبی که جزء رنگهای آرامشبخش و ضد استرس می باشند.

رنگهای قرمز، نارنجی، زرد و طیف های ترکیب شده از آنها(رنگهای تیره) در دسته ی استرس زا و تشویق کننده قرار دارند.

در نتیجه با توجه به روانشناسی رنگ ها و حس انسان ها، مطب خود را دیزاین کنید تا توجه بیماران جلب شود.

از دیگر ویژگی های یک مطب خوب زمان انتظار بسیار کم آن  می باشد.

بنابراین برای خود زمان بخرید و به بیماران خود زمان بفروشید!!!!!

در هر حال حتی با برنامه ریزی های دقیق برای ویزیت بیماران هم امکان منتظر شدن آن ها نیز وجود دارد،  بنابراین شما با راهکار هایی می توانید این زمان انتظار را لذت بخش بکنید تا گذر آن برای بیماران احساس نشود.

 

وقت را تیغ گفته اند بران                       که بود بی توقفی گذران

هر کجا تیز بگذرد آن تیغ                      وانگردد به وای وای و دریغ

گرچه باشد گذشتنش نفسی                     لیک تاثیر آن قویست بسی        (جامی)

 

از جمله راه های لذت بخش کردن تایم انتظار برای بزرگسالان می توان به اینترنت رایگان اشاره کرد. شما می توانید با قرار دادن اینترنت رایگان در اختیار بیماران خود زمان انتظار را برای آن ها کوتاه کنید. اگر بیمارانی با محدوده سنی خردسال تا کودک دارید می توانید با قرار دادن وسیله های سرگرمی مانند اسباب بازی و ….. این رده سنی را نیز سرگرم کنید.

راه های مختلفی برای سرگرم کردن بزرگسالان وجود دارد که باتوجه به شرایط مطب خود می توانید آن ها را در اختیار بگیرید و اجرا کنید. وجود نمایشگر در مطب بسیار پر کاربرد است چرا که هم می توانید رزومه تحصیلی و کاری خود را از طریق آن به اجرا بگذارید و هم می توانید برنامه های مرتبط با سلامت دهان و دندان را به نمایش گذاشته تا بیماران خود را نسبت به این موضوعات آگاه تر کنید.

 

2- گوش ها می بینند و بینی ها می شنوند!!!

از رنج آور ترین قسمت های یک مطب دندانپزشکی برای بیماران می توان به بوی نا خوشایند و صدای نا خوشایند دستگاه ها اشاره کرد که با رفع این دو موضوع می توانید چندین قدم از رقبای خود جلوتر باشید. پیشنهاد ما برای رفع صدای دستگاه ها استفاده از صداهای آرامش بخش در قسمت انتظار است که با وسیله هایی مثل آبنما های کوچک می توان این مشکل را رفع کرد که به دیزاین مطب شما نیز کمک می کند. البته استفاده از اسپیکر با موسیقی های مورد نظرتان نیز پیشنهاد می شود.

بوی مواد ضد عفونی کننده مانند الکل، دکنکس و دنتول برای بیشتر آدم ها بسیار نا خوشایند است. توصیه عاج طب کالا به شما این است که از عطر های روغنی استفاده کنید که در جای به خصوص خود و با یک وارمر (شمع گرم کننده) قابل استفاده خواهند شد که در مدت زمان زیاد و با هزینه ی کمتر بوی مطبوعی را ایجاد می کنند.

 

3- خدمات متمایز و به خصوص ارائه دهید.

از مهمترین خدمات مجموعه های درمانی می توان به تماس پس از ویزیت اشاره کرد. یک تماس چند لحظه ای می تواند اعتبا5ر مطب و مجموعه ی خدمات درمانی شما را تا چندین برابر بالا ببرد، معنی این تماس این است که شما برای روند درمانی و رضایت بیمار خود اهمیت بسیاری قائل هستید در نتیجه اعتبار و اعتماد بیمار را نسبت به خودتان تا چندین برابر افزایش داده اید.

از دیگر خدمات مهم برای یک مجموعه درمانی می توان به خدمات آن در مطب اشاره کرد شما می توانید با ارائه دادن بروشور هایی راجب به بیماری های دهان ودندان و نحوه پیشگیری از آن ها، بیماران خود را نسبت به این موضوعات آگاه کنید.

استفاده از پرسنل مجرب مهمترین بخش یک مجموعه درمانی می باشد پس سعی کنید پرسنلی را استخدام کنید که سابقه کار در محیط های درمانی مانند مطب های دندانپزشکی را داشته باشند تا در کار های مربوط به پرسنل به مشکل نخورید.

 

 

 

 

 

 

4- از بیماران قدیمی و وفادار خود غافل نشوید.

موثر ترین و مهمترین تبلیغ برای مطب شما بیماران قدیمی شما هستند در نتیجه سعی کنید آن ها را رضایتمند نگه دارید تا به شما و مطبتان وفادار بمانند. شما می توانید با ارائه دادن خدمات ویژه به این دسته از بیماران وجه تمایز آن ها را نسبت به دیگر بیماران خود نشان دهید تا دیگران برای رسیدن به این درجه از خدمات به مطب شما وفادار شوند.

یکی از بهانه های ارتباط مطب با بیمار می تواند یاد آور کردن وقت ویزیت ویا یاد آور کردن چک آپ دوره ای می باشد که با دادن پیامک یا ایمیل به بیماران خود از این موضوع غافل نشوید.

 

5- بیمار را نمک گیر کنید!!!

با در اختیار قرار دادن چیزی به بیمار در هنگام خروج از مطب این پارامتر را برای خود بخرید که بیمار همیشه به یاد شما باشد.

اگر دندانپزشک هستید می توانید با ارائه دادن آینه های مخصوص بیمار یا خمیر دندان های کوچک یا ……   بیمار را دست خالی بیرون از مطب نفرستید.

بسیاری از پزشکان برای جذب بیمار بیشتر از این فرمول اقتصادی و با اهمیت استفاده می کنند.

اگر این کار برای شما مقدور نیست می توانید روزی را با انتخاب خودتان تعیین کنید و به بیماران خود اطلاع دهید که خدماتی در آن روز به خصوص، رایگان است. مثلا ویزیت کردن را در آن زمان مشخص برای همه رایگان کنید.

نکات طلایی برای جذب بیماران جدید

نکات طلایی برای جذب بیماران جدید

 

ادامه دارد