ست 14 عددی ترمیم و تشخیص دنتیران Dentiran

ست 14 عددی ترمیم و تشخیص دنتیران Dentiran

6 قلم کامپوزیت

8 قلم معاینه و ترمیم

روکش تیتانیومی

براکت فلزی قلم ها

ارسال رایگان
ارسال رایگان سفارشات بالای 1.5 میلیون تومان
free-shipping
1,490,000 تومان
- +

توضیحات

ست 14 عددی ترمیم و تشخیص دنتیران Dentiran

ست 14 عددی ترمیم و تشخیص Dentiran

ترمیم آمالگام شایع ترین درمان ترمیمی در مطب ها و درمانگاه های دندانپزشکی بحساب می آید. با توجه به عمر این ترمیم پس از چند سال نیاز به مراقبت و ترمیم دوباره آن حس خواهد شد. در نتیجه در این مطلب به معرفی وسایل ترمیم آمالگام پرداخته ایم تا ضمن آشنایی دستیار دندانپزشک، مرجعی برای تکمیل مطب در زمان راه اندازی باشد.

 

اما معرفی وسایل ترمیم آمالگام مخصوص چه افرادیست؟ دستیاران دندانپزشک به دلیل نقش و وظایف خود در آماده سازی مطب، استفاده حداکثری از کاملترین لیست ست ترمیم آمالگام را خواهند داشت. زیرا آنها باید قبل از آغاز به کار دندانپزشک، این وسایل را درون سینی دندانپزشکی قرار داده تا پیش از آغاز کار دندانپزشک، تمامی وسایل و اقلام موردنیاز وی آماده به کار باشند. کاملترین لیست ست ترمیم آمالگام شامل تمامی ابزارها، وسایل و موادی است که در طی این درمان خاص، مورداستفاده قرار می گیرد.

 

برای اشاره به اهمیت معرفی وسایل ترمیم آمالگام باید به عمر این ماده اشاره کرد. این ترمیم ها نهایتا عمری 7 ساله دارند. پس از این مدت باید برای عدم وجود لب پریدگی و یا پوسیدگی در زیر ماده، بصورت مداوم چک شوند. طبق یک بررسی، مشخص شده که احتمال پوسیدگی در دندان های ترمیم شده به وسیله آمالگام بیشتر است. در نتیجه برای ترمیم دوباره آن باید اقدام کرد.

 

در هنگام ترمیم مواد به وسیله آمالگام، تجهیزات مختلفی استفاده می شوند. در هنگام ترمیم با آمالگام، برای قراردهی و فشردن ماده در حفره از لوازم بخصوصی استفاده می شود. همچنین باید برای فرم دهی به آمالگام و تبدیل کردن آن به شکل طبیعی دندان از ابزارهای خاصی استفاده کرد. بنابراین برای انجام کار نیاز به کاملترین لیست ست ترمیم آمالگام نیاز داشت. منظور از ست، همان مجموعه وسایلی است که در زمان کار ترمیم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پنس: پنس دندان مانند سوند دندانپزشکی بسیار پرکاربرد است و برای برداشتن بسیاری از اقلام دندانپزشکی نظیر رول پنبه ، مواد روت کانال دندان ، نوار کاربن ، نوار ماتریکس ، انواع فرزهای آنگل و توربین و غیره کاربرد دارد.

سوند: سوند یکی از قلم های پرکاربرد در بسیاری از درمانهای دندانپزشکی است. برای تشخیص پوسیدگی ، و تمیز کردن اطراف دندان از ماده قالبگیری و سمان دندانپزشکی ، درآوردن نخ زیر لثه ، چک کردن وضعیت لثه و عمق شیار لثه و حتی به عنوان کارور به کار می رود.

آینه دندانپزشکی: آینه دندانپزشکی برای مشاهده دیواره های دندان ، لثه و همچنین کنار زدن زبان مورد استفاده قرار می گیرد.

کندانسور: این قلم فلزی برای متراکم کردن آمالگام ، درون حفره تراشیده شده به کار می رود. نوک این قلم تخت است و ممکن است دارای دو سر با قطرهای متفاوت باشد.

برنیشر: برنیشر قلمی است برای صیقلی کردن سطح آمالگام. این سطح هر چقدر صیقلی تر باشد پلاک میکربی کمتری به آن می چسبد و پوسیدگی کاهش می یابد.

قلم دایکال: قلم دایکال سر کروی کوچکی دارد و از این نظر شبیه برنیشر است اما طول دایکال کری یر کوتاهتر از برنیشر است.

دسته و تیخ بیستوری: تیغ بیستوری برای جراحی و برداشتن از لثه کاربرد دارد.

اسپاتول دهانی: اسپاتول دهانی برای جاسازی نخ زیر لثه ، مخلوط کردن دورآلی و برداشتن سمان و نظیر آن به کار می رود.

اسپاتول محکمه: اسپاتول محکمه برای مخلوط کردن سمان و مواد قالبگیری استفاده می شود.

کارور: قلمی فلزی است که با آن می توان کاسپ های دندان را بر روی آمالگامی که هنوز سفت نشده درآورد.

گوده فلزی: گوده فلزی برای مخلوط کردن دورآلی استفاده می شود.

اکسکویتور: قلمی است با نوکی شبیه قاشق که به دلیل تیز بودن می تواند پوسیدگی را در ترمیم دندان و یا پالپ دندان را در پالپوتومی اطفال به راحتی بردارد.

هچت: هچت قلمی نوک تیز است که برای صاف کردن کف حفره و لبه های تراش خورده دندان استفاده می شود.

مارجین تریمر: برای مسطح کردن لبه تراش خوره دندان به کار می رود.

اسلب شیشه ای: برای قرار دادن سمان و مخلوط کردن آن و یا قرار دادن وارنیش بر روی آن استفاده می شود.

 

ست 14 عددی ترمیم و تشخیص Dentiran با 6 قلم کامپوزیت 8 قلم معاینه و ترمیم یکی از کامل ترین ست های موجود در بازار را در اختیار شما قرار می دهد. سر قلم ها ست 14 عددی ترمیم و تشخیص Dentiran دارای روکش تیتانیومی بوده که کار با آمالگام و کامپوزیت را برای شما آسان تر می کند و براکت فلزی قلم ها هم نگهدارنده ای زیبا و با دوام برای قلم هایتان است.

 

در آخر ست 14 عددی ترمیم و تشخیص Dentiran با داشتن کیفیت و قیمت مناسب محصولی با ارزش خرید خوب در بازار است.

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

به دلیل نوسانات ارز، لطفا از طریق تماس تلفنی از به روز بودن قیمت محصولات اطمینان حاصل نمایید.

 

“سپاس از شما همراه همیشگی عاج طب کالا”