نکات طلایی برای جذب بیماران جدید |

10 نکته طلایی   ولی بسیار ساده برای جذب و دائمی کردن بیماران جدید (بخش دوم)

 

6- نحوه تشخیص و روند درمان را به بیماران خود توضیح دهید.

آگاهی در مورد روند درمانی و نحوه تشخیص ناراحتی، از حقوق بیماران و همچنین بخشی از وزیت شما می باشد. بنابراین با ارائه دادن توضیحات کامل اما ساده و قابل فهم در مورد این موضوعات به بیماران خود،  حس اعتماد آن ها را به خود جذب کرده تا روند درمانی با توجه به آگاهی بیماران به طور کامل و صحیح انجام شود. (از ارائه دادن توضیحات تخصصی و نا مفهوم بپرهیزید.)

شما می توانید با به کارگیری ابزار ها ودستگاه ها این امکان را به بیمار بدهید که در همان لحظه از روند درمانی خود آگاه شود، یکی از این ابزار ها دوربین داخل دهانی می باشد. این دوربین ها با قابلیت تصویربرداری و ذخیره تصاویر در موبایل، تبلت و یا کامپیوتر مطب و یا تلفن هوشمند بیمار این امکان را فراهم می سازد تا بیمار در جریان فرآیند درمانی خویش قرار گیرد.

 

نکات طلایی برای جذب بیماران جدید

نمونه موفق یک روند درمانی ارتودنسی

 

7- هزینه های درمانی بیماران را به طور مشخص و شفاف در ابتدا بیان کنید.

هزینه های درمانی از ابتدا باید مشخص و شفاف باشد البته ممکن است در برخی از درمان ها هزینه های متغیری به وجود بیاید که با مشخص کردن محدوده آن ها، می توانید این پارامتر را به بیماران خود بدهید که برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشند. به یاد داشته باشید که هزینه های دندانپزشکی برای 70 درصد مردم جامعه سر سام آور می باشد بنابراین در نحوه پرداخت با بیماران خود مداراکنید، تا از رقبای خود چند قدم جلو تر باشید. کاملا مشخص است که هیچ دندانپزشکی نمی تواند تنها بیماران مرفه و بدون دغدغه مالی داشته باشد بنابراین سخت گیری در نحوه پرداخت باعث می شود که شما قسمتی از مراجعه کنندگان خود را از دست بدهید.

 

8- دماغ فیل را محکم بچسبید و نیفتید تا صدای بیماران خود را بشنوید!!!

ای طبیب دل ریش از سر بیمار مرو          خسته مگذار  مرا  وز  سر  تیمار مرو           (خواجوی کرمانی)

یکی از بزرگترین معضلات بیماران و کلینیک های درمانی گوش کردن به ناراحتی های (شرح بیماری) بیماران می باشد. متاسفانه برخی از پزشکان و دندانپزشکان  زمان کافی را در اختیار بیماران قرار نمی دهند تا شرح بیماری را به طور کامل و دقیق توضیح دهند. شما می توانید با برنامه ریزی برای ویزیت هر بیمار این زمان را در اختیار بیماران خود قرار دهید تا هم از جزئیات بیماری آگاه شوید و هم حس اعتماد بیمار را نسبت به خود جلب کنید. این موضوع به درک صحیح پزشک نسبت به بیماری کمک فراوانی می کند.

002

9- حواستان را جمع بیمارتان کنید.

سعی کنید در اتاق معاینه بیشترین توجه به بیمار باشد و تا حد امکان از انجام اعمال دیگر پرهیز کنید. به طور مثال رایج ترین کاری که به رابطه بین بیمار و پزشک صدمه می زند صحبت کردن با تلفن در حضور بیمار است. زمانی که برای هر وزیت، به بیمار ارائه می دهیم  را باید بسیار محترم بشماریم و به خصوص از صحبت کردن در مورد موضوعات مالی و تجاری در آن زمان پرهیز کنیم.

 

10- بیماران را به خاطر بیماریشان سرزنش نکنید.

بسیاری از فاکتور های ایجاد کننده بیماری خارج از کنترل افراد است. هیچ یک از انسان ها علاقه ای به بیمار شدن ندارند یا انتخاب نکرده اند که بیمار شوند. بسیاری از انسان ها به دلیل عدم آگاهی بیمار می شوند بنابراین شما می توانید این آگاهی را در بیماران خود ایجاد کنید تا در اغلب موارد، پیشگیری راه حل مناسبی برای بیمار نشدن آن ها باشد. به طور مثال می توانید روش های نگهداری از دندان ها را برای آن ها شرح دهید تا در این موضوع تغییراتی را در خود ایجاد کنند.