تاریکخانه عاج طب مدل d-box

2,950,000 تومان
- +

توضیحات

تاریکخانه عاج طب مدل d-box

 

_دارای سه ظرف مجزا

_طراحی جای ظرف داروی ظهور و ثبوت در داخل دستگاه

_کیفیت بالای ساخت تاریکخانه d-box عاج طب

_جنس بدنه ABS خودرنگ

_منبع نور ال ای دی

_دارای آستین های دیافراگمی تاریکخانه d-box عاج طب

_طراحی شده متناسب با ارگونومی دست ها

_سهولت استفاده

کالیبره کامل محیط داخلی

_یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

_ساخت شرکت عاج طب

   تاریکخانه ظهور و ثبوت عکس دندانپزشکی عاج طب 

تاریکخانه d-box عاج طب

 اطلاعات بیشتر درباره ی اصول و فرآیند ظهور و ثبوت عکس رادیوگرافی :

مراحل ظهور و ثبوت (Theprocessing Cycle)

تاریکخانه d-box عاج طب
مرحله ظهور

هدف اصلی این مرحله تبدیل تصویر پنهانی به تصویر قابل رویت می‌باشد. برای این منظور دانه‌های هالید نقره موجود در فیلم که تحت تابش قرار گرفته‌اند، تبدیل به نقره‌های فلزی می‌شوند. ولی دانه‌هایی که تحت تاثیر تابش نور یا اشعه ایکس قرار نگرفته‌اند، تقریبا بدون تغییر باقی می‌مانند. در عمل داروی ظهور نمی‌تواند در ایجاد تمایز بین دانه‌های تابش شده و دانه‌های تابش نشده کاملا موفق باشد. در مواردی که مدت زمان ظهور خیلی زیاد باشد، عمل شدید دارو موجب تبدیل تمام هالیدهای نقره به نقره فلزی می‌شود. یک داروی ظهور خوب دارای عملی انتخابی بر روی کریستالها می‌باشد. به این شکل که دانه‌های تابش شده را خیلی سریع تر از دانه‌های تابش نشده ظاهر می‌کند. عمل ظهور یک فرایند احیا شیمیایی می‌باشد. عمل احیا بوسیله دادن الکترون توسط مواد احیا کننده در داروی ظهور یک فرایند به یونهای نقره در کریستالها تابش شده صورت می‌گیرد. داروهای ظهور مورد استفاده در دستگاههای ظهو و ثبوت اتوماتیک نسبت به داروهای ظهور سیستم‌های دستی متفاوت هستند. ولی بطور کلی شامل حلال ، عوامل ظهور ، تشدید کننده ، بافرها ، بازدارنده‌ها ، محافظت کننده‌ها ، سخت کننده‌ها و مواد تجزیه کننده است. هر چه تعداد فیلم بیشتری با داروی ظهور ظاهر شود، کارایی عمل ظهور بیشتر کاهش خواهد یافت.

مرحله ثبوت

تاریکخانه d-box عاج طب
توقف عمل داروی ظهور جذب شده در امولسیون ، ثابت کردن تصویر و شستن هالیدهای نقره و پایداری از اتفاقاتی است که در این مرحله رخ می‌دهد. مواد اصلی محلول ثبوت شامل حلال ، عوامل ثبوت ، اسید ، مواد سخت کننده ، بافر ، محافظت کننده ، مواد ضد رسوب است.
یک فیلم روشن دارای دانه‌های هالید نقره تابش نشده بیشتری نسبت به فیلم تیره می‌باشد. بنابراین پس از عمل ظهور ، برای برداشتن این دانه‌های تابش نشده ، داروی ثبوت بیشتری مصرف می‌شود. بنابراین نیاز به داروی تقویت بیشتری می‌باشد.

مرحله شستشو

هنگامی که فیلم ، تانک ثبوت را ترک می‌کند، امولسیون فیلم از داروی ثبوت اشباع شده است. در صورتی که این مواد از روی فیلم برداشته نشود، پس از مدتی روی سطح فیلم لکه‌های زرد – قهوه‌ای بوجود می‌آید و به منظور جلوگیری از این اثرات می‌باید، فیلم از مرحله شستشو عبور کند. در حین عبور از این مرحله مواد موجود در امولسیون از طریق انتشار ، به خارج از آن انتقال می‌یابد. آب لوله یک ماده مناسب برای استفاده در این مرحله می‌باشد.

مرحله خشک کردن

تاریکخانه d-box عاج طب
مرحله خشک کردن ، آخرین مرحله از مراحل ظهور و ثبوت می‌باشد و در آن تمام آب و مواد دیگر از امولسیون (فیلم) تبخیر می‌شوند. البته باید توجه داشت که برای جلوگیری از شکسته شدن امولسیون فیلم می‌بایست مقداری رطوبت در امولسیون باقی بماند. در سیستم‌های ظهور ثبوت اتوماتیک ، آب سطح فیلم بوسیله غلتکهای آبگیر بین مرحله شستشو و خشک کن برداشته می‌شود و آب درون امولسیون فیلم بوسیله عمل تبخیر خارج می‌شود.

توضیحات تکمیلی

نام محصول

تاریکخانه db

برند

عاج طب

برق ورودی

220 v شهری

منبع نورانی

ال ای دی

ابعاد

47*40*30 سانتی متر

جنس بدنه

ABS خود رنگ

ضمانت و گارانتی

یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

کشور سازنده

ایران

نقد و بررسی‌ها

درمورد این محصول دیدگاه درج کنید.

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

به دلیل نوسانات ارز، لطفا از طریق تماس تلفنی از به روز بودن قیمت محصولات اطمینان حاصل نمایید.

 

“سپاس از شما همراه همیشگی عاج طب کالا”

سفارشات مشتریان گرامی از 14 فروردین ارسال می گردند.